İnsanla
beliren O İlah adına,
1. Rabbinin yükselen ismini dile getir (yaşat),
("Sebh": Suda yüzme, yüzdürme. "Tesbih": Yüzdürmek, yaşatmak, övmek, dile getirmek, devamlı olmak. "Al": Soy, sülale, yakın ve uzak akrabalar. "A'la": Daha iyi, en iyi, en yüksek, hep yüksekte olan, yükselen. )
2. Odur
yaratan ve sonra düzenleyip geliştiren,
3. Ve Odur kader (bir ölçü) belirleyen ve sonra yol gösteren,
4. Odur
otlakları (çayır, mera) çıkaran,
5. Sonra
çürüyüp kararmış sel artığına çeviren,
("Gusa": Sel köpüklerine karışan çürümüş otlar, yapraklar. "Ahva": Kararmış nesne. )
("Gusa": Sel köpüklerine karışan çürümüş otlar, yapraklar. "Ahva": Kararmış nesne. )
6. Sana
anlatacağız da unutmayacaksın,
7. Ancak
O İlah’ın dilediği hariç, şüphesiz gizli açık her şeyi sadece O bilir,
8. Onu
sana kolaylaştıracağız.
9. Şu halde, eğer hatırlatma fayda verecekse hatırlat,
10. İçi
ürperenler durup düşünecek,
11.
Duyarsızlar aldırış etmeyecektir,
12. Onlar
ateşin büyüğüne girecekler,
13. Öyle
ki ne öldürür ne yaşatır,
14.
Doğrusu arınan (nefsini terbiye eden) kurtulur,
15. Ve rabbinin ismini hatırlayıp yoluna giren (namaz kılan),
("Salla": Namaz kılan, dua eden, yolunda olan.
Kuran'ın salat kavramı ile Müslümanların namaz anlayışı arasındaki farkı ilerleyen bölümlerde tekrar tekrar ele alacağız. Ve Ankebut 29/45 ayetinde göreceğiz ki asıl olan namaz kılmak değil, zikir dediğimiz kalp ilmine ulaşmaktır. )
16. Fakat siz hep dünya hayatını istiyorsunuz,
17.
Oysa ahiret hayatı (ölümden sonraki hayat) daha güzel ve daha süreklidir,
18.
Şüphesiz bunlar önceki sayfalarda da vardır,
19.
İbrahim ve Musa'nın sayfalarında da.
***
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder